Към съдържанието




Ако имаш нужда от уебсайт или онлайн магазин, от оптимизация за търсачки и реклама в интернет, поръчай своя уебсайт и seo оптимизация от Devseon.

Снимка
- - - - -

Провеждане На Интервю През Скайп


  • Влезте в профила си за да пишете
6 отговора на тази тема

#1 Yordan

Yordan

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 304 Мнения:
  • LocationВарна

Публикувано 15 март 2012 - 05:59

Здравейте.
Интересно ми е колко от фрийлансърите тук, комуникират с клиенти не писмено, а чрез разговор (skype call).
Как предпочитате да комуникирате с вашите клиенти?
  • Yordan харесва това

Website - 7lifedesign( ^_^) Профил - Behance ( ^_^) Профил - upwork ( ^_^) Facebook Page - 7lifedesign


#2 Brilqntin

Brilqntin

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 207 Мнения:
  • Locationf

Публикувано 17 март 2012 - 01:05

привет, данчо!

аз лично съм имала клиенти, които на всяка цена дръжат да се чуем в скайп - не чат, а разговор. всъщност като се замисля - не един и двама... но това е разбираемо - понеже съм маркетинг специалист и мис налага и да пиша, предполагам хората искат да се уверят, че свободно боравя с английския и писмено, и устно. Having said that, разбирам ги тези, които искат скайп разговор на всяка цена и нямам проблем.

Да отговоря на въпроса ти маз как предпочитам - ами, зависи от проекта. Понякога предпочитам писмено, заради многото детайли, които трябва да се обсъдят (често разговорите биват забравени, но мейлите винаги остават за future reference). Други проекти не изискват кой знае какво обсъждане - например, написване на 1 статия, или на някакъв друг материал - нещо малко и бързо, предпочитам по скайп, защото real time communication спестява време. НО - винаги, ама винаги след устно интервю, искам пимсено потвърждение на това, за което сме се разбрали. дали клиентът ще ми прати "задание" или аз ще напиша "разбрахме се за това и това, моля потвърди" - няма значение, но винаги искам да имам писмено потвърждение...

малко подробно, но надявам се отговорих на въпроса ти пълноценно ;)

хубав уикенд от мен - навън не е пролет, лято е :lol:

#3 wanderer

wanderer

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 182 Мнения:
  • LocationSofia

Публикувано 17 март 2012 - 01:42

Много рядко Скайп-call. Поне при мен винаги е по-добре нещата да са осмислени и написани, защото в разговор се получават препоръки от типа 'искам да е малко по-така... разбираш ли?' и "ми дай да го погледаме заедно и да помислим'. Не казвам, че всичко в разговорите има подобна полезна стойност, но определено намирам един синтезиран лист с насоки за много по-полезен (пък и както Brilqntin отбеляза, записаното си остава и по-трудно се оспорва).

За много спешни задачи - скайп чат. И вече отказвам корекции в реално време, след като веднъж прекарахме два часа с клиент да поправяме 'на час по лъжичка' едно 8 х 8 сантиметрово каренце.

Това за текущи работни разговори. А за интервю - не намирам смисъл честно казано. Случвало ми се е два пъти хора да настояват за Skype интервю преди задача, и двата пъти се оказа, че потенциалните "клиенти" всъщност опипват почвата и правят проучване на условията, без реално желание да наемат човек. Гледам това да не ми влияе на преценката и да не се настройвам подозрително към такива настоятелни комуникатори, но въпреки всичко смятам, че в дизайна от разстояние 'живо' виртуално интервю е излишно.

#4 Brilqntin

Brilqntin

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 207 Мнения:
  • Locationf

Публикувано 17 март 2012 - 03:48

ако ми позволите да добавя нещо - от гл. т. на наемащ...

като marketing project manager ми се е налаго да подбирам хора, с които работя... първата част от интервютата винаги са били писмено - въпроси и отговори относно проект, работа, срокове, задания, и т.н. От дестеките кандидати, обикновено в писмената част ги отсявам до няколко (макс 5) кандидата, които "привиквам" и на устно интервю... не за да давам задания (това в отговор на валидната забележка, която wanderer направи:

Поне при мен винаги е по-добре нещата да са осмислени и написани, защото в разговор се получават препоръки от типа 'искам да е малко по-така... разбираш ли?' и "ми дай да го погледаме заедно и да помислим'.

устните интервюта за мен са да чуя кандидата, да видя дали и как ще се сработим... има кандидати и кандидати... ако си много добър в това, което правиш, ама нямаш добри комуникационни умения (или хайде, да не звучи грубо - нямаш комуникационни умения, каквито според мен са добри и от каквито аз имам нужда) - тогава най-вероятно няма да се сработим и ако си търся човек за дългосрочна работа - ще избера човек с по-подходящи за случая комуникационни умения... Устното интервю ми позволява точно това отсяване да направя...

и още нещо, за което ме замисли wanderer:

И вече отказвам корекции в реално време, след като веднъж прекарахме два часа с клиент да поправяме 'на час по лъжичка' едно 8 х 8 сантиметрово каренце.

за мен често е загуба на време да давам желани корекции писмено, когато те са минимални - подравни този текст тук, този цвят смени с този, и т.н. Докато да го напиша и покажа със screenshots или notes on screen - ами ще се "видим" в скайп и ще го направим заедно... Подходящо решение за такива случаи мисля е да се договори цена на час, която да важи при правенето на такива корекции в реално време... (а ако по принцип работата е на час - още по-лесно - просто включвате времето, прекарано в скайп в кореции към заработените часове :D )

ех, отдавна не се бях замисляла толкова дълбоко за интервюта :D

#5 Yordan

Yordan

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 304 Мнения:
  • LocationВарна

Публикувано 17 март 2012 - 05:43

Благодаря Ви за изчерпателните отговори :). Ами да ви кажа и с двамата съм съгласен, но лично аз предпочитам писмено да уреждам проектите си. И на мен ми се е налагало да искат да говорим и по принцип нямам проблем, но понякога ми се случва клиентът да има по-развален английски и от мен :P и тогава става много интересно :D . Той започва да ми говори и аз впрягам всички сили да се опитам да го разбера.

Понякога ми се струпва да мисля за много проекти и ако говоря с клиентите си, просто няма да мога да запомня кой каква информация ми е дал. Заради това винаги, когато иска някой да говорим си вземам един лист и химикал, пиша за заглавие името на проекта и започвам да си записвам :) .

Отделно за всички, които нямат желание да говорят с клиентите си, а те го изискват има различни трикове, които може да опитате - (Това е на ваша отговорност).
Ако иска клиентът да говори с вас, вие може да се измъкнете по два начина:

1. Да кажете, че имате проблем с микрофона;
2.Да кажете, че имате проблем със звуковите драйвери на PC-то;

Website - 7lifedesign( ^_^) Профил - Behance ( ^_^) Профил - upwork ( ^_^) Facebook Page - 7lifedesign


#6 wanderer

wanderer

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 182 Мнения:
  • LocationSofia

Публикувано 20 март 2012 - 11:07

A, аз чисто и просто казвам, че писменият английски ми е по-добър от говоримия (което е факт) :Д
Никой не се е оплакал досега - предполагам защото повечето са имали поне една ситуация с акценти и варианти на понационалчен английски :)

Иначе Brilqntin e много права за частта където разбираш как ще се погаждаш с даден човек - много по-лесно е в разговор да се усети. Обаче когато 90% от комуникацията дори в дългосрочен договор ще минава през мейл (часови разлики и тем подобни детайли), живият разговор си има по-скоро социална функция.

Аз се чудя нещо полу-свързано с темата - Skype call специално за някои задачи си е необходим (примерно не можеш да наемеш телемаркетър без такъв тест). Как обаче се отнасяте към изисквания за включена уеб-камера по време на интервюто (или още по-зле, по време на работа)? Аз отказвам такива, в които това е посочено като изискване към кандидатите. 1) Наистина нямам камера, защото никога и за нищо не ми е трябвала и не планирам да ми трябва; и 2) Дори и да имах, идеята да работя дистанционно е отчасти базирана на това да не съм през цялото време пред очите на Биг Брадър. Как се отнасяте вие към такива клиентски идеи?

#7 Brilqntin

Brilqntin

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 207 Мнения:
  • Locationf

Публикувано 20 март 2012 - 11:17

аз те подкрепям с 2 ръце за камерата - на мен не ми се е случвало някой да иска камера, но ако видя такъв - директно ще му откажа какъвто и да е бъдещ контакт. Аз често работя по пижама или в не чак толкова прилично облекло; или пък изтегната на дивана; и т.н. - мисълта, че трябва да се привеждам в приличен за пред хората вид би ме побъркал. хахаха - а и ако някой иска постоянен видео контрол, ми - значи най-вероятно има trust issues, а такива микро-мениджъри определено не са нужни никому :D




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни