Към съдържанието




Ако имаш нужда от уебсайт или онлайн магазин, от оптимизация за търсачки и реклама в интернет, поръчай своя уебсайт и seo оптимизация от Devseon.

Снимка
- - - - -

SEO конференция 2009 - впечатления


  • Влезте в профила си за да пишете
Няма други мнения в тази тема

#1 Svetlio

Svetlio

    Administrator

  • Administrators
  • 638 Мнения:
  • Locationm

Публикувано 12 април 2009 - 08:00

В петък - на 10-ти април в зала "Витоша" на Интер Експо Център-София се състоя първата българска конференция за Search Engine Optimization. Конференцията беше излъчена и на живо по интернет.

Моите впечатления: Невероятно събитие - много полезна информация (за интересуващи се от SEO разбира се), поднесена от хора с опит, които си личи, че са професионалисти в тази област.

Конференцията беше открита от Пламен Томов - БГ Кулинар с лекция на тема "Какво е SEO". Бяха споменати основните неща като беше засегната темата за ключовите SEO фактори като title, meta description и meta keywords таговете, url и домейни, плътност на ключовите думи и др. Във времето за въпроси и отговори в края на конференцията спомена и за подобряване на класирането чрез структуриране на сайта на поддомейни.

Следващата лекция беше на главният виновник това събитие да се случи - Огнян Младенов - SEOM. Темата беше SEO за блогъри. Това, което ми хареса в неговата лекция, е, че даде доста практически съвети. Като например добавяне на картинка или видео в постовете, посочване на източник или линк с релевантна информация. Друго интересно, което спомена е, че броят на статиите в RSS емисията подобрява класирането. Като за стартиращ блог е добре да се ползва частичен RSS - 10 статии, а за утвърден пълен RSS - 20 статии. Друг интересен факт, който спомена накрая, във времето за въпроси и отговори, беше, че при използването на RSS емисията като sitemap, страниците се индексират доста по-бързо. В блога си Огнян пише, че през повечето време не е знаел къде се намира, но това определно не си пролича.

Станислав Димитров - ICYGEN представи лекция на тема "SEO - ключови етапи и измерване на ефективността". Изключително добра презентация. Беше подготвил доста материал, но времето му беше ограничено. Взе добро решение да използва терминологията на английски, а не да се опитва да търси български еквиваленти. Основни моменти от неговата лекция - търсенето в Google вече е средно от 4 думи, 20 % от запитванията към Google всеки ден не са били правени преди, главен показател за ефективността на SEO-то не е трафика към сайта, а конверсиите, т.е. броят на посетителите, които са изпълнили
очакваното действие на сайта.

Мартин Попов - Interactive Share говори за SEO и Pay-Per-Click реклама. Лекцията беше кратка тъй като изоставаха от графика. Основното послание беше "Ако искате бързи резултати - трафик и конверсии, за новостартирал сайт, ползвайте PPC". И е прав. Резултатите от SEO-то идват по-бавно, но за сметка на това ефектът е по-продължителен. Докато при PPC като свършат парите за реклама, свършва и ефекта. Попаднах на пост за конференцията в един блог за Seo оптимизация, където имаше отправена забележка към Мартин, "че няколко пъти се самоизтъкна, да не правим PPC и SEO сами, а да оставим това на професионалистите." Не смятам за много уместна забележката, тъй като що се отнася до SEO на фирмени сайтове, то определено нещата трябва да бъдат оставени в ръцете на доказани професионалисти. Не може някой, който преди конференцията не е знаел какво е SEO, след посещението й да започне да предлага SEO услуги примерно. А ако се отнася за лични сайтове вече всеки е свободен да експериментира както си иска.

Следващият лектор беше Лили Грозева от AlviaWeb, а темата беше Search Engine Marketing на бизнес уеб сайт. Отново доста интересна лекция с практически съвети основно за структурата на един бизнес уеб сайт, геотаргетиране, оптимизация на многоезични уеб сайтове и др.

Георги Георгиев от ИзгодноБГ говори за SEO на електронни магазини. Засегната беше темата за описанието и имената на продуктите. Прегледани бяха основните готови online shop системи - OsCommerce, ZenCart и др.

Последната лекция беше на Мартин Христов от WebmasterBG, който говори за Link Building. В началото му беше малко трудно, но след това хвана ритъма и определено каза доста полезни неща - за купуването на линкове, изграждането на сателитни сайтове или мрежи от сайтове и линкване един към друг, press releases, линкове от социални мрежи и др. Накрая във времето за въпроси и отговори сподели и част от методите, които е използвал за avtorentacar състезанието. Един от методите, които спомена за получаване на линкове беше организиране на събитие, примерно конференция. Тази конференция е нагледен пример за това, че този метод действа като гледам вече по колко блогове се появиха отзиви.

И така...Поздравления за организаторите на събитието. Надявам се то да се превърне в ежегодно. Дано след тази конференция в България да започне да се гледа по-сериозно на SEO-то и съответно SEO-тата да имат повече работа :lol:

П.П. Всички материали и видео ще бъдат публикувани на сайта на SEO конференцията.

Изтегли SEO Follow Up от Димитър Николов.

Светослав Стоянов в Google+. Изработка на сайт и SEO оптимизация от Devseon.





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни